ضربه خوردن به سر پس از کاشت مو

ضربه خوردن به سر پس از کاشت مو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

ضربه خوردن به سر پس از کاشت مو

8435

بعد از کاشت مو نباید ناحیه کاشت دستکاری شده یا به آن ضربه وارد شود. ضربه به سر پس از کاشت مو یکی از مهم ترین مسائلی است که می تواند نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل باید نهایت توجه را به این موضوع داشته باشید. 

بعد از کاشت مو به ویژه در روزهای نخست هر گونه فشار یا آسیبی می تواند به فولیکول های کاشته شده آسیب زده یا آنها را از مسیر اصلی خود خارج کنند. حساس ترین دوره بعد از کاشت مو 10 روز اول است. 

در طی این 10 روز، این وظیفه بیمار است که از پیوندها در برابر هر چیزی که در محل به آنها آسیب می رساند، محافظت کند. در این مدت فولیکول های موی تازه کاشته شده نباید از داخل و خارج تحت فشار قرار گیرند. 

زیرا گرافت ها در مکان جدیدی قرار گرفته اند و هنوز در جای جدیدشان محکم نشده اند. بنابراین در این دوره حساس، لازم است پیوندهای تازه کاشته شده را از ضرباتی که می تواند فشار شدید ایجاد کند، محافظت کرد. 

ما در این مقاله، قصد داریم درباره ضربه خوردن سر بعد از کاشت اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. تا انتهای این مقاله با کلینیک الهام همراه ما باشید.

آیا کاشت مو خراب می شود؟

بله. ممکن است که کاشت مو خراب شود. برای دو هفته اول پس از عمل، باید در مورد موهای کاشته شده خود بسیار محتاط باشید، زیرا فولیکول های پیوند زده شده در این مدت پایدار نیستند. 

برای جلوگیری از زخم، ممکن است به شما توصیه شود که فعالیت خود را در هفته های اول محدود کنید. در روزهای اول کاشت نباید به هیچ عنوان جای پیوندتان را لمس کنید. زیرا دست ممکن است که آلوده باشد و سر را آلوده کند که این یکی از بدترین سناریوها خواهد بود. 

در صورتی که ناحیه پیوند مو دچار عفونت گردد، احتمال ایجاد اسکار بیشتر است که ممکن است بر نتایج شما تأثیر بگذارد و باعث رشد ناهموار در سراسر زخم شود.

ضربه بعد از کاشت مو 

ضربه ای که به سر بعد از کاشت مو وارد می شود، مستقیماً روی گرافت ها تأثیر می گذارد و می تواند باعث جابجایی یا حتی پیوند آنها شود. فولیکول های موی کاشته شده در طول کاشت و زمانی که در کانال های جدید قرار می گیرند زنده هستند. 

اما این سلول ها تا زمانی زنده می‌مانند که بتوانند حیات خود را حفظ کنند. ضربه شدید به سر کانال حیاتی فولیکول ها را در معرض خطر جدی قرار می دهد. در این صورت مرگ برای ریشه زنده اجتناب ناپذیر است. زمانی که فولیکولی از ریشه می میرد، دیگر احتمال رشد آن صفر می شود. 

در واقع، نمی توان از فولیکول مرده انتظار رشد داشت. پس از کاشت مو، بیشتر ضربات وارده به سر در روز اول اتفاق می افتد. در روز جراحی، بیماران به شدت خسته هستند. 

یک روز قبل از عمل ممکن است به دلیل تاثیر بی حسی موضعی، مشکلات خواب و خستگی ایجاد شود. بعد از کاشت هنگام سوار شدن و پیاده شدن از ماشین باید توجه لازم را داشته باشید تا به سرتان ضربه وارد نشود. 

ضربه به سر فقط به وسایل نقلیه محدود نمی شود. تعداد افرادی که در حین ورزش یا فعالیت های مختلف به سرشان ضربه می زند بسیار زیاد است. همه این موارد می تواند روی نتیجه نهایی عمل شما تاثیر بگذارند. کاشت مو

آیا در صورت ضربه به سر به کاشت مو آسیب می رساند؟

بعد از کاشت مو، تا یک هفته جوش و پوسته روی سر ایجاد می شود. دلیل این امر این است که بدن برای اطمینان از بهبودی خون بیشتری به این ناحیه می فرستد و سعی در تسریع بهبودی دارد. 

سپس موها به طور ناگهانی شروع به ریزش می کنند و این تا زمان بهبودی زخم ها بیرون آمده است، رخ می دهد. پس از مدتی موها دوباره شروع به رشد می کنند. 

اما در افراد مختلف این زمان متفاوت است. بنابراین 6 ماه طول می کشد تا موها از تمام ریشه های کاشته شده خارج شوند. عواقب یک ضربه به سر تا زمانی که این چرخه کامل نشود، می تواند ناگوار باشد. 

تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشده و محصول کاملاً قابل مشاهده باشد، امکان تشخیص پیوندهای آسیب دیده وجود نخواهد داشت. 

بنابراین وقتی ضربه ای به سر شما وارد می شود، نمی توانید ببینید که آیا بر میزان موفقیت عمل کاشت مو تأثیر می گذارد یا خیر. برای دیدن نتیجه نهایی باید حداقل 6 ماه صبر کنید. 

ضربه های خطرناک به سر بعد از کاشت مو 

افراد بعد از اینکه عمل کاشت مو را انجام می دهند باید یک سری از مراقبت ها را در روتین زندگی خود داشته باشند تا دچار مشکل نگردند.  

اما با این وجود گاهی ممکن است اتفاقاتی بیفتد که خارج از کنترل است. ما در اینجا درباره ضربه های خطرناکی که می تواند به نتیجه نهایی کاشت مو آسیب برساند، صحبت می کنیم. 

  • سه روز بعد از کاشت مو 

اینکه ضربه در چه زمانی بعد از کاشت به سر وارد شده باشد، مسئله مهمی است. معمولا تا 3 روز بعد از کاشت، گرافت ها هنوز به اندازه کافی سفت و محکم نشده اند و هر گونه فشاری ممکن است باعث شود که آنها از جای خود تکان بخورند. 

گاهی اوقات ضربه در این بازه زمانی به طور کلی باعث خارج شدن پیوند می گردد.  همچنین تا سه روز بعد از کاشت بیمار می تواند به راحتی تاثیرات ناشی از داروی بیهوشی را حس کند. بنابراین، ممکن است متوجه عمق یا خود ضربه وارد شده بر سر نشود. 

در نتیجه آن را نادیده می گیرد.  اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید گاهی اوقات حتی فشار جزئی مانند نوازش نیز می تواند باعث خارج شدن پیوند شما شود. 

از این رو بهتر است در طی مدت سه روز، برای رسیدن به نتیجه مطلوب کاملا دقت کنید، و در صورت امکان استراحت کنید. همچنین توجه داشته باشید که در زمان عوض کردن پانسمان به سرتان ضربه ای وارد نشود. 

در این بازه نباید هیچگونه ضربه ای از جمله برخورد میله یا توپ به سر صورت بگیرد. با اینکه این ضربه ممکن است آسیب جدی به سر شما وارد نکند، اما ممکن به پیوند شما آسیب بزند. مشاوره کاشت مو

  • 3 تا 10 روز بعد از کاشت

بعد از طی کردن سه روز، دیگر می توان گفت که تا حد نسبتا زیادی از میزان حساسیت فولیکول ها کاسته می شود. اما با این وجود باز هم باید مراقبت های لازم را داشته باشید، چرا که هنوز هم فولیکول ها حساس هستند و ممکن است هر گونه ضربه آنها را از فاز طبیعی خود خارج کند. 

در این دوره زمانی، ضربه و آسیب هایی که باعث کبودی و خونریزی شوند، بسیار خطرناک هستند.  حتی اگر خونریزی جزئی باشد، بازهم احتمال آسیب دیدن فولیکول ها بسیار بالا است و ممکن است آنها را از فاز رشد طبیعی خارج کند. 

پس برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است که در این طی این مدت نیز مراقبت های لازم را انجام دهید. بهتر است در طول این مدت از انجام ورزش های سنگین اجتناب کرده و سرتان را در مدت درازمدت خم نکنید. 

  • 10 تا 30 روز بعد از کاشت

بعد از گذشت مدت زمان ده روز، احتمال آسیب دیدن فولیکول ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در این بازه زمانی ضربانی در عین شستن موها یا خوابیدن ممکن است به سر وارد گردد، دیگر جدی نیستند و باعث مشکل نمی شوند. 

هر قدری که از زمان کاشت مو زمان بیشتری بگذرد، گرافت ها محکم تر شده و نسبت به ضربه های خفیف مقاومت بیشتری پیدا می کنند. از این رو اگر ضربه خفیفی به سر وارد شود باعث کبودی و خونریزی نشود، در این بازه زمانی مسئله خطرناکی نخواهد بود. 

اما اگر ضربه به گونه ای باشد که باعث خونریزی و کبودی شود، ممکن است گرافت ها دچار آسیب گردند. زیرا اینگونه ضربه ها معمولا باعث ایجاد شکاف در سر و آسیب جدی می شوند. در نتیجه ممکن است گرافت ها نتوانند به اندازه کافی مقاومت کنند.  

ورزش هایی مانند کشتی، کاراته و تکواندو و فعالیت های سنگینی که ممکن است باعث آسیب به سرتان شود را انجام ندهید. 

  • 1 تا 6 ماه بعد از کاشت

وقتی که یک ماه از کاشت مو شما گذشته باشد، دیگر لازم نیست خیلی نگران ضربه یا آسیب های این چنینی به سرتان باشید. بعد از یک ماه معمولا ضربه هایی نظیر برخورد توپ با سر اسیب زیادی به گرافت های کاشته شده وارد نمی کند. 

حتی اگر در این دوره سرتان به میله نیز برخورد کند، اما دچار خونریزی نشوید نیست، مشکل خاصی برای گرافت ها ندارد.  در این بازه زمانی، تنها ضربه هایی خطرناک هستند که باعث تورم یا خونریزی شدید می گردند. 

به عنوان مثال تصادفات شدید یا پرت شدن از ارتفاع و آسیب دیدن سر می تواند باعث آسیب دیدن گرافت ها شود. اگر در این دوره، ضربه ای به سرتان وارد شد و حتی دچار خونریزی جزئی شدید، بهتر است که با پزشکتان مشورت کنید. 

سخن آخر

بسیاری از افراد ممکن است به جهت زیبایی و پر کردن موهایشان اقدام به کاشت مو کنند. کاشت مو یکی از روش های درمانی زیبایی است که در سال های گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. 

فردی که قصد دارد کاشت مو انجام دهد یا این عمل را انجام داده است، باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب یک سری از مراقبت ها را بعد از کاشت انجام دهد. به طور کلی، سه روز اول بعد از کاشت بسیار حساس است و نباید هیچ گونه ضربه ای به ناحیه سر وارد شود. 

چرا که فولیکول ها آسیب می بینند و پیوند انجام نمی شود. بین سه تا ده روز بعد از کاشت کمی از حساسیت فولیکول ها کاسته شده اما هنوز هم نیاز به مراقبت است و هر گونه ضربه ای باعث آسیب می شود. 

یک تا شش ماه بعد از کاشت از میزان حساسیت کاشته شده و اگر ضربه ای به سر وارد شود که باعث کبودی و خونریزی نشود، جدی نیست و مشکل برای فولیکول ها ایجاد نمی کند. اما اگر به سرتان ضربه ای وارد شد که دچار خونریزی شدید هر چند کم، بهتر است که مسئله را با پزشکتان در میان بگذارید. 

کاشت مو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


اینکه ضربه به چه قسمتی بخورد و در چه بازده زمانی بعد از کاشت وارد شده دو فاکتور مهم در تعیین میزان آسیب است. اگر ضربه در طی مدت ده روز بعد از کاشت، به سر وارد شده باشد حتما باید با پزشک معالج مشاوره شود. - اگر در بازه زمانی ده تا یک ماه بعد از کاشت با یک ضربه وارد به سر موجب خونریزی یا کبودی شود، باید با پزشک معالج مشاوره صورت گیرد. بعد از یک ماه، اگر ضربه ای به سر وارد شود که باعث خونریزی یا تورم نشود، مشکلی ندارد اما در صورتی که دچار خونریزی شدید، حتما با پزشک صحبت کنید.

ده روز بعد از اینکه کاشت مو را انجام دادید می توانید در حین شستن به آهستگی موهایتان را ماساژ دهید. در طول این زمان ممکن ساقه موها آسیب در زمان شستن بریزد که جای نگرانی ندارد.

گرافت ها بعد از اینکه ضربه می بینند، بالافاصله قابل ترمیم نیستند. ترمبیم یک سال بعد از کاشت انجام می شود.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: ضربه خوردن به سر پس از کاشت مو دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone