مقایسه روش fue و fut در کاشت

مقایسه روش fue و fut در کاشت https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مقایسه روش fue و fut در کاشت

2033

ممکن است،  مردان و  یا زنانی که در حال تحقیقات  در باره  روش های ریزش مو و کاشت مو هستند، با اصطلاحات  FUE که مخفف  آن برداشت واحد فولیکولی می شود  و FUT که مخفف آن  پیوند واحد فولیکولی می شود، رو به رو شوند. این اصطلاحات به متد برداشت فولیکول برای کاشت مو  اشاره می کند. 

در هر دو این روش ها   واحد های فولیکولی  برداشته می شوند و برای پیوند استفاده می گردند. در این روش قصد داریم این دو روش کاشت مو را مورد بررسی قرار دهیم و به مقایسه آن دو با یک دیگر بپردازیم. پس برای دریافت اطلاعات کافی و کامل درباره این روش ها با ما همراه بمانید. 

بررسی کاشت مو به روش FUT 

در کاشت مو به روش FUT، فولیکول‌ های مو اهدا کننده را  از  پشت و کناره‌ های سر می گیرند، به این صورت که  از پوست سر   دارای مو ، به برداشتن نواری می پردازند. البته این کار  موجب ایجاد   زخم می شود که  از طریق بخیه بسته خواهد شد. 

این روش  را با  استفاده از بی حسی موضعی انجام می دهند. بخیه ها به مدت زمان 3 هفته  باقی  خواهند  ماند تا  التیام و قدرت زخم به حداکثر برسد. در نهایت   یک اسکار خطی ظریف به جا می ماند که  مو های اطراف آن را  می پوشانند، به صورتی که  اگر  فرد متقاضی از مو هایی با طول   حداقل 2 اینچ برخوردار باشد به هیچ وجه اسکار قابل مشاهده نیست. 

فولیکول ها در  زیر میکروسکوپ از نوار  جدا خواهند شد و پیوند های واحد فولیکولی بسیار خوبی را برای پیوند به وجود می آورند .

نکات مثبت و منفی FUT در برابر FUE

 مزایای روشFUT   در مقایسه با روش FUE    شامل موردی هم چون  نیاز  نبودن به کوتاه کردن مو در نواحی  اهدا کننده است،  که به طور معمول در روش  FUE لازم است که مو ها در آن نواحی کوتاه شوند، 

به همین جهت پنهان کردن جای اسکار در   روش FUT  پس  از  انجام آن راحت تر است.  برای برداشت مو  در زنان و در مردان مسن استفاده از روش FUT  بهتر است؛ چون  فولیکول‌ ها و بافت اطراف در چنین  افرادی  نرم‌ تر خواهد بود، که به جهت وجود خطر برش فولیکول ‌ها در طول برداشت در  روش FUE  ، انجام ایمنی این روش را  سخت‌ تر می‌کند. 

عیب اصلی  و مهم کاشت مو به روش  FUT این است که جای  اسکار خطی   در سر فرد متقاضی باقی می‌ ماند که اگر  بخواهد  در آینده از یک مدل موی کوتاه استفاده کند، آن اسکار  نمایان می ‌شود. همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم توصیه می شود  که  از مدل موی بلند تری برخوردار شوید.

بررسی کاشت مو به روش FUE

در روش  FUE نیز از  بی حسی موضعی استفاده  می گردد. FUE روش ارجح برداشت در جراحی هم از نظر ما و هم از نظر فرد متقاضی محسوب  می شود.  در  کاشت مو به روش FUE، فولیکول های اهدا کننده به طور  جدا  از یک دیگر  و از طریق  یک دستگاه پانچ کوچک برداشته خواهند شد. 

در نتیجه این برداشت،  تنها  یک سوراخ کوچک در  آن ناحیه ایجاد می شود؛ که پس از گذشت مدت زمان  یک هفته بهبود می یابد و  فقط یک نقطه سفید کوچک در پشت آن باقی خواهد ماند، که حتی اگر فرد  به کوتاه کردن مو های خود  نیز  بپردازد آن نقطه اصلا دیده نمی شود. البته اگر  سر خود را کاملا  بتراشد، قابل مشاهده است. 

با  استفاده از روش FUE می‌ توان از تمامی  وسعت ناحیه اهدا کننده  که شامل کناره ‌ها تا بالای گوش ‌ها است، فولیکول های مو را  برداشت کرد. به همین جهت ، به طور معمول  تعداد فولیکول‌ های بیش تری در مقایسه با   برداشت نواری  در روش FUT    برداشته می شود. 

برای برداشت در FUE، موهای بیمار باید به طول 1 میلی متر باشد. ترجیح بیماران برای استفاده از  این روش به جهت این است که،  به هیچ عنوان جای زخم خطی بر روی سر آنها باقی نخواهد ماند، تا در هنگام   کوتاه کردن مو دیده شود.  

البته نا گفته نماند که  برداشت فولیکول های مو به روش  FUE   در مقایسه با برداشت نواری  از درد بیش تری برخوردار است. اما درد بسیار کمی دارد و به راحتی با هر دو روش قابل کنترل است و می توان تحمل کرد.  

به طور خلاصه  بدون در نظر گرفتن  روش برداشت، مهم نتیجه پیوند واحد فولیکولی است که برای کاشت مو  استفاده می گردد. بنا بر این  نتایج  به دست آمده در هر  دو روش  اساسا به طور یکسان است. 

در هر دو این روش ها برای کاشت مو ، بسته به شرایط و نیاز فرد متقاضی تعداد جلسات مورد نیاز احتمال دارد بیش تر  از یک جلسه برای به دست آوردن نتایج عالی طول بکشد.  پزشک  متخصص باید بتواند به ارائه  یک  ارزیابی صادقانه از نیاز های فرد  و  بهترین روش بپردازد. 

عوارض جانبی روش FUT و FUE  

در ابتدا ذکر این نکته مهم است که همه می دانیم کاشت مو یک روش جراحی محسوب می شود، پس هم چون سایر جراحی ها، از وجود خطراتی برخوردار است. هنگامی که به کلینیک و مراکز درمانی و زیبایی مراجعه می کنید تا کاشت مو را انجام دهید، جراح و پزشک متخصص  پیش از آن که شما فرم رضایت را  امضا کنید، درباره تمامی خطرات احتمالی کاشت مو  صحبت می کند و  شما را در جریان قرار می دهد. در ادامه به عوارض جانبی این دو روش اشاره می کنیم:

  • خطرات و عوارض جدی که این نوع جراحی را تهدید می کند، بروز خون ریزی و عفونت است. خون ریزی در واقع به عنوان یک عارضه جانبی از روند  پیوند زدن اتفاق می افتد. 
  • هم چنین این احتمال وجود دارد که بعد از انجام جراحی کاشت مو، فرد متقاضی دچار کم پشت شدن مو های خود شود. این نوع از ریزش  به اصطلاح پوست ریختن نام دارد و با این نام شناخته می شود البته می توان با نام از دست دادن شوک نیز از آن یاد کرد. 
  • عارضه جانبی دیگری که می تواند برای افراد پس از کاشت مو  به وجود بیاید، خارش است. هم چنین ممکن است که از زخم شدن و کیست ها  و تورم  برخوردار شوید و این ها نیز جزو عوارض جانبی کاشت مو محسوب می شوند. 

به طور کلی ، استفاده از این روش ها امن است، و خطرات بسیاری را برای افراد به وجود نمی آورند. اگر هم این عوارض اتفاق بیفتند، آن قدر شدید نیستند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی بر طرف خواهند شد. 

با این وجود  احتمال این که عوارض شدید تری رخ دهند همواره وجود دارد، و افرادی که  متقاضی این روش ها هستند باید اطلاعات کاملی از این عوارض احتمالی به دست آورند. البته انتخاب یک جراح و پزشک متخصص با تجربه و حاذق و کلینیک معتبر می تواند خطر جراحی و عوارض جانبی احتمالی را به حداقل برساند و   برخورداری از نتایج عالی را افزایش دهد.

استفاده از کدام روش درمانی

سوالی که ممکن است، برای   بیش تر افراد پیش آید این است که انجام کدام روش بهتر است؟ برای روشن شدن این مسئله باید برای هر فرد متقاضی به طور جداگانه به مقایسه روش های کاشت مو پرداخت. پزشک متخصص باید این را مشخص کند که استفاده از  کدام روش برای چه بیماری بهتر و  مناسب تر است، که این مسئله به عوامل بسیاری وابسته است. 

عواملی هم چون درجات ریزش مو یا طاسی فرد، علت های ریزش مو، سوابق بیماری ها، شیوه زندگی و غیره همگی در تعیین بهترین روش برای فرد موثر است. 

به همین جهت همواره توصیه می شود که پیش از انجام جراحی کاشت مو  برای مشورت کردن به جراح کاشت و یا پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. طبق شرایط فردی، شما و پزشکتان می توانید با یک دیگر تصمیم بگیرید انتخاب کدام روش بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما محسوب می شود. 

چه سنی برای کاشت مو مناسب است؟

برای این که از نتایج ایده آل و رضایت بخش برخوردار شوید، به انتخاب روش درست درمان بپردازید. افراد می توانند از سن 20 الی 70 سالگی از روش های  کاشت مو برای بر طرف کردن مشکل طاسی و ریزش موی خود، کمک بگیرند. 

در برخی اوقات پزشکان زمان خاصی را برای انجام جراحی کاشت مو مشخص نمی کنند، به همین جهت حرف هایی که درباره سن خاص کاشت مو زده می شود صحت ندارند و معتبر نیستند. پزشکان و جراحان در اولین مرحله باید وضعیت و شرایط بیمار را مورد بررسی قرار دهند که این کار در اولین جلسه مشاوره صورت می گیرد. 

برای کاشت مو باید چه مدت مرخصی گرفت؟

تورم ایجاد شده پس از گذشت مدت زمان 5 الی 7 روز از بین خواهد رفت. هم چنین پوسته های کوچک موجود بر روی سر نیز بعد از گذشت مدت 10 الی 14 روز به طور کامل می ریزند.

پزشکان و جراحان توصیه می کنند بعد از گذشت مدت زمان حدودا دو هفته پس از انجام کاشت مو، حضور دوباره در اجتماع پیدا کنید. البته اگر کار شما در پشت میز است، می توانید 3 الی 5 روز پس از انجام جراحی، به فعالیت های روزانه خود برگردید و آن ها را انجام دهید. 

نتیجه گیری

اکثر افرادی که دچار طاسی و یا ریزش مو هستند از وجود این مشکل رنج می برند، و همواره به دنبال روش هایی برای بر طرف کردن آن هستند. امروزه جراحی کاشت مو  از بهترین و موثر ترین روش ها برای رفع مشکل ریزش مو و طاسی است، که افراد می توانند از آن ها استفاده کنند. 

روش های کاشت مو همان طور که می دانید گوناگون هستند، که  ما در این مقاله به مقایسه دو روش این درمان  یعنی روش FUT  و روش FUE  پرداختیم؛ تا شما عزیزان به راحتی و  با اطلاعات کاملی یکی از آن ها را که مناسب شرایط شما است و پزشک نیز انجام آن را توصیه می کند، انتخاب کنید.

 برای انتخاب بهترین روش برای کاشت مو شما باید به یک کلینیک معتبر  مانند کلینیک الهام مراجعه کرده و  پس از انجام مشورت با پزشکان کلینیک زیبایی با توجه به  وضعیت خود و نظر  پزشک یک روش را برگزینید و جراحی کاشت مو را انجام دهید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود و کمک بسیاری به شما همراهان عزیز در زمینه جراحی کاشت مو کند. 


مقایسه روش fue و fut در کاشت مو https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


پس از سپری شدن مدت زمان 3 روز بعد از انجام جراحی کاشت مو، باید به شست و شوی مو های خود بپردازید تا پوسته های ایجاد شده بعد از جراحی، بریزند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مقایسه روش fue و fut در کاشت دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone